Då var det dags igen

Man kan lätt konstatera att man inte har lika mkt tid att blogga som tvåbarnsmamma...men nu tänkte jag göra ett försök trots att Majken inte verkar gilla den ide´n. Detta kan högst troligt bero på att hon just nu ligger på sidan med hjälp av sidokudden jag hittade på blocket. Tänker att det kan vara bra att testa och se om hennes bakhuvud blir mindre platt. Jag hittade den på blocket efter att ha fått tips från Camilla men även Gunilla på BVC. En stund senare somnade hon och sov gott trots att hon låg på sidan.
 
Dagarna bara flyger iväg och det känns fortfarande inte som om hemmadagarna med bullbak och gardinsömnad har infunnit sig. Har för många vänner helt enkelt som oxå är lediga så det finns alltid folk att hänga med....skönt det iofs. Denna veckan har dessutom fyllts av förädrarmöte på Äpplet, utvecklingssamtal med Svantes fröken Siv, godkännande av faderskap på familjerätten, cellprovtagning, BVC-grupp osv. Siv beskrev Svante som glad och lugn, tålmodig och hjälpsam...bra egenskaper, måste komma från mej..=) Det känns mycket bättre nu när jag lämnar S på mornarna...idag sa han tom att han gillar Äpplet. Men mest av allt just nu gillar han att hänga med Nils. Å tro det eller ej men han är inte lika fanatiskt när det gäller bollar längre utan kan även leka med bilar å pyssla och annat skoj tex fina halsband till sin mamma.
 
Majken växer så det knakar och är nu 62 cm lång och väger 5,5 kg....följer sin kurva fint och även Svantes. Hon börjar vara mer och mer vaken under dagarna och vill vara med, nätterna går galant. Hon brukar somna in för kvällen runt halv nio och vaknar ungefär samtidigt som Svante vid sju-tiden.
 
 
Svante var såå lycklig när han fiskade upp en godispåse nere vid ån när vi firade Minneas 4 års dag.
 
Här har vi Svantes nya kusin Gösta..=)
 
 Svante och Ruben gillar att hänga med varannn
 
 Svante och hans bästa grannar Ninja och Nils!
 
Storasyster Linda och majken på den trevliga kusinträffen i Ryd.
 
Festfin, tro det eller ej men jag och Camilla hade en helkväll på stan..=)
 
Mina favvoprogram just nu;
Lilyhammer, Fråga Doktorn samt par i terapi (samtliga går på SVT...hmm börjar man bli gammal??..=) Om ni vill skratta riktigt mycket ska ni se filmen med kvarteret Skatan..sååååå kul!
Äter helst;
Sushi, after eight
Det jag ser mest framemot;
att Lukas lillebror ska komma och Tuvas lillebror eller lillasyster och Thailandsresan såklart med familjen Vidjeskog
Det som irriterar mig mest;
allt strul med lägenhetsrenoveringen
Det som gör mig gladast;
när Svante pussar Majken gonatt och säger jag älskar dig Majken
 
Svantes favvoprogram just nu;
So you think you can dance, och så ett program om flygande bussar som dessutonär på japanska
Svantes favvomat;
Risgrynsgröt, lax i ugn med pressad potatis och så knäckis förstås med leverpastej
Saker som hänt;
Sedan 2 veckor tillbaka klarar sig Svante helt utan blöjor på dagarna. Har fortfarande blöja på natten men merst för säkerhetsskull...oftast är den torr och han kissar massor så fort han kliver upp..stor kille nu..=)
Saker Svante gillar at göra;
Mest gillar han att hänga på lekplatsen och gunga och klättra, kan klättra upp till rutchkanan själv nu. Bästa rutchkanan finns dock utanför Willys. Brfa det för nu vill han jämt åka med å handla.
Spela pingis, leka med bilar och brottas.
 
Svante älskar att vara ute och leka!
 
Ha det gott och ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0