1 vecka kvar!!

Nu är klockan tjugo över tre, Svante ligger och sover och Stefan med. Jag borde kanske oxå sova lite men är inte tillräckligt trött. Att vila kommer troligen att bli en lyxvara när bäbisen kommer, om det inte blir en kopia av Svante förstås..=) synd att den inte går att konservera. Men hur som helst är den hur välkommen som helst att titta ut nu...trodde den var på gång nu i fredagsnatt faktiskt. Hade regelbundna värkar ett tag med 5 minuters mellanrum...inte särskilt starka dock. Väskan är packad och det mesta fixat känns det som så nu är det vara att invänta den lille eller lilla. Har en liten känsla att det är en tjej och i så fall ska hon nog heta Majken. Blir det en kille har vi just nu inget namnförslag...jag gillar Tage, det hette min farfar.

Trist att vi inte kan åka hem å fira Lukas födelsedag..får hitta på nåt skoj lite senare i sommar istället. Kan undra om jag hinner fira min egna födelsedag...Svante har iaf lovat att baka en jordgubbstårta. Får hoppas att han gör den enligt mormors recept..=) Jag frossar verkligen i jordgubbar....kan ju vara sant att man ska undvika jordgubbar när man ammar. Undra förresten hur d ska gå med amningen denna gången. Ska föreställa mig att jag är på en öde ö som min barnmorska sa där det endast fanns mat att tillgå till mig...alltså ingen ersättning eller liknande för bäbisen. Men nu bor jag ju i Lindome med både ICA och apotek i närheten där det finns bra lösningar även för dem som nu inte lyckas få amningen att fungera.

Måste nog väcka Svante snart...annars kanske han inte somnar ikväll. Låg brevid honom i hans säng en kväll...låg och småpratde och mös...riktigt mysigt samtidigt som det oxå är lyxigt att han kan komma till ro själv utan nån speciell nattning. Bara att han alltid vill dricka lite mjölk och sen lite vatten förstås men det kan man stå ut me. Han älskar verkligen sitt rum så när bäbisen är gammal nog att lämna vårt sovrum kommer vi att göra om så att den får ett eget rum. Har redan hittat världens gulligaste tapet..=)

Har ingen fantasi längre när det gäller middagsmat....kan undra vad vi kommer laga ikväll. Lite för enkelt att ta fram toasten och yoghurten. Längtar tills jag kan börja träna lite....d e faktiskt sant...känna sig lite starkare med bättre kondition och mer sund liksom. Frös mitt kort året ut men kan ju säkert tina upp det tidigare. Lär väl bli en del promenader med barnvagnen i alla fall till en början. Vägde mig igår och har hitintills gått upp 11 kg....trodde att jag hade ökat mer då jag känner mig tung i kroppen liksom. Än så länge inget strul med mina TSH-värden...hoppas verkligen att det förblir så. Bara lite låga järnvärden men det kan man ju leva med.

Nähe nu får jag väcka grabbarna..=)

KRAM PÅ ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0