Hej på er!

Det var helt enkelt en vabb-dag som skulle till för att jag ska hinna med att blogga. Hade man varit en grym bloggare hade man kunnat blogga på arbetstid..=) Noterade just att mitt senaste inlägg var från i somras och just nu är vi så långt ifrån sommaren man kan tänka sig känns det som....-15 grader hela helgen och snö. Visserligen soligt å fint så egentligen helt underbart men får nog hålla med syster om att en solig vårdag är att föredra. Hursomhelst...Svante har just lagt sig för att sova middag, tro d eller ej men han är fortfarande lika lättsövd. Är nog bäst att ställa in sig på att nästa lilla knyte inte blir lika lättsam men enligt min kära granne David så borde jag testa att sova 6 timmar per natt istället för 9 och då bli mkt piggare....känns inte som en logiskt ekvation för mig. Däremot borde jag verkligen röra på mig lite mer....å speciellt nu när jag inte längre kan förlita mig på att en extra hög förbränning ska ta hand om alla semlor, chokladbollar å annat gott som alltid verkar vilja bjuda mig på fika nu för tiden. Min taktik är dock att ta tag i det sen...om typ 15 år när man verkar ha all tid i världen för träning. Kanske ska ge mig iväg redan i kväll...har ju kort på Sportlife.

I övrigt mår jag rätt ok just nu....är i vecka 21 eller kanske 22. Man har verkligen inte lika bra koll denna gången. Har redan börjat använda mammakläder och ökat 4 kg i vikt. Den 17.e juni är det beräknat men det kanske är lika bra att det blir den 18.e...på Sandras å min födelsedag. "Har ju aldrig fått ha den för mig själv ändå" som Sandra sa..=) Bara det inte blir den 15.e då Lukas fyller år för det är ju hans dag.

Måste bara skriva lite om Svante, lite därför jag har denna blogg. För att sedan kunna gå tillbaka och läsa om allt man så lätt glömmer bort. Just nu;

Favoritmat; Korv stroganoff med ris
Största idolen: Byggare BOB
Favoritsak: Lila fleecefilten och mjukis Byggare Bob som han fått Låna av Lukas
Leker helst: Fortfarande fotboll men även tennis och innebandy.
Kan själv: Kissa på pottan och på toan. Det roliga är på morgonen då han säger att han är kissig. Jag klär av han och han går själv in i nadrummet, sätter sig på potten och kissar och tömmer sedan pottan i toan och spolar.=) Ibland hämtar han tom en ny blöja som jag sedan ska ta på. Klä på sig till viss del. Sjunga hela pippis sommaren är min samt ja må du leva.

Han älskar dagis och kan namnen på alla i sin grupp. Mest gillar han Ninja. Mamma har han dessvärre dissat under en period, bara pappa som duger men det börjar vända nu. Han börjar bli rätt envis och vill och kan det mesta själv. Men han är rätt lätt att lura..=) om han tex inte vill ta på sig en viss tröja säger man bara att Lukas har en sån eller att det är fotbollskläder så går det genast mycket lättare. Just nu är han lite febrig och har hosta och igår skulle vi ge honom både hostmedicin och alvedon på en sked. "Gapa nu stort och svälj allt påen gång" Ja mamma...vilket han verkligen gjorde...=) Inser nu att vi kommer få det tufft med nästa bäbis....eller kan man ha sån flyt att man får två lika medgörliga och lättsamma barn??

Förra helgen var det överraskningsfest för Stefan som fyllde 35. Han var i Sthlm på kick-off över helgen och kom hem lagon seg och bakis på söndagseftermiddagen och möttes av huset fyllt av folk..=) Riktigt roligt var det!

Nähe nu ska jag passa på att duscha. Snart kommer Stefan hem och tar över så att jag kan åka på ett viktigt möte i Kungälv. Det gäller att vara bra på att pussla ihop saker å ting....eller inse att man måste vara flexibel.

Hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Halloj

Det var inte igår :-)

Roligt att läsa om goe Svante!!

Han var så söt när han ropa på Bebis-Theo sist när vi fira Stefan :-)

Hoppas vi ses snart igen. Ta hand om dig o magen!!

KRAM

2012-02-09 @ 22:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0